Samlare ?

 
 

Alltså jag borde nästan skämmas, men bara nästan.

Idag gick jag genom en back med samlade fiske saker och fick

ärligt talat en chock när jag fann 3-4 fiskerullar jag knappt

kom ihåg att jag hade.

 

Ändå varje gång jag är på Snäjk så spanar jag in nya rullar

som verkar lockande men nu med facit i handen jag verkligen

inte behöver. Jag har flera OKUMA rullar som visst har några

år på nacken men inget fel på dom alls.

 

Skall medges att linorna är mer eller mindre

oanvända så dom ska testas först innan jag byter ut.

Är jag en hamstrare eller kan det verkligen vara nödvändigt

med så många? Vet vad hustrun skulle svara om jag frågade

henne så jag låter bli.

 

Hon har sen vi träffades ALLTID kallat mig för

en "Horder" (samlare) och där går kanske våra åsikter isär

en smula. Kan man verkligen ha för mycket av något

egentligen? Är inte alla saker "bra att ha" eller?

 

- Ha ett redigt skitfiske -

Kommentera inlägget här :