Vilken plåga !

 
 
Man känner av att se den ene efter den andre dra
upp stora abborrar och dom är verkligen gigantiska.
 
Är det inte pimpel så är det med jigg så nu ska jag banne
mig klä på mig och ge mig ut en dag med spöna för några
provkast minsann.
 
Hoppas kunna beställa lite nytt om det har hamnat
på hyllorna vill säga.
 
Först nu på min lista blir Fat Minnow T-Tail från Savage Gear som ska dyka
upp i slutet av Mars eller kanske April. Kommer nog landa några
Cannibals när jag ändå håller på.
 
För dig som brukar läsa ser att jag alltid avslutar med "sketfiske"
och undrar varför?
Är egentligen skrock men många fiskare är skrockfulla
så även jag.Man säger så istället för att "Lycka till" och på så 
sätt tillönskar man en lyckosam dag.
 
Förr när jag var liten sa alltid pappa att man skulle
spotta tre gånger på masken för att få tur. Tvi, tvi, tvi körde man ofta
med men fan vet om det hjälpte eller om lövmasken
man alltid satte på kroken gjorde sitt ändå.
 
- Ha ett redigt skitfiske -

Kommentera inlägget här :