Igår var det nära...

 
 
Igår var vi nere till förrådet för att hämta en sak.
Hustrun gick ner och jag satt kvar i bilen. Det är som 
så att vi ännu inget lägenhetsförråd har och måste därför
hyra ett en bit ifrån där vi bor.
 
När jag satt där i bilen slog det mig att jag borde egentligen
dra med mig ett eller ett par spön och fiskeväskan hem
ifa att lusten skulle falla på.
 
Varför jag tvekade vet jag inte utan jag var väl inte
redo ännu även om lusten finns där och lockar i vassen.
 
Så länge som jag inte sitter hoppkurad i ett hörn
och spelar på läpparna gissar jag att allt är som
det ska eller va tror ni ?
 
Har ni förresten testat havsöringsfisket i helgen?
Jag kan bara hoppas att ni hade god fiskelycka
och bra väder.
 
Inser innerst inne att jag behöver nog få hem mina saker
snart ändå för det är massa saker som skall ses 
över innan jag kommer ut. Nya linor, nya tafsar men
även nya (för mig) offsetkrokar till mina jiggar.
 
För dig som inte vet vad en offset krok gör och ser ut
kan jag enklast säga att den går med kroken uppåt
och på så sett fastnar den väldigt sällan i något
som ligger på botten.
 
Finns olika men just dessa två vill jag prova på.
 
 
 
Så vi får hoppas att det förbättrar mitt 
jiggfiske en aning jag brukar vara en jäkel på att fastna
på botten tyvärr......
 
- Ha ett redigt skitfiske - 

Kommentera inlägget här :