Vem är DU ?

 
 
Trafiken ökar mer och mer och det finns
ärligt talat fler utomsocknes som kikar in.
 
Så vem är du, vad gillar du, var bor du
som läser denna blogg? Lämna ett avtryck
 
Idag slog vädret slint fullständigt så jag kommer
verkligen inte stå på några klippor och spana
efter någon havsöring det är då säkert.
 
Jag får googla och njuta av värmen i hemmet
och läsa på mer om fisket.
 
Filmen från igår fick det verkligen att vattnas i munnen.
Visade hustrun och hon vart rasande (skämt) på
att dom kastade i alla stora fina matabborrar.
 
Något som fick mig att reagera var fisketävlingar vintertid.
Efter man dragit upp säg 10-15 kg fisk ur en en sjö,
hur fort hämtar sig beståndet för dom släpps ju inte
tillbaka igen. Vem tar hand om fisken?
 
Känner att jag kommer aldrig bli en tävlingsfiskare
för jag anser det är slöseri och sjöar blir utfiskade.
 
Vad tycker du ?
 
- Ha ett redigt skitfiske - 
 
Taggar: Abborre, Fritidsfiskare, fiska, fiske;

Kommentera inlägget här :