Trodde vi va klara med detta?

 
 
Hade tänkt mig att promenera ut en stund i helgen
och dra iväg några kast men det gick inte alls.
Regn, snö, snöblandat regnväder är inget jag vill stå ute
i och frysa sönder så vi åkte på fiskemässan jag och hustrun.
 
Kölapp till kassan, folket stod packade och gjorde det svårt 
att ta sig fram och det var kanske tur man inget skulle handla
för det handlades tillräckligt gissar jag.
 
Fick med mig en 400 sidors Bibel från Fladen
som kommer bli läst noga från pärm till pärm utan tvekan.
 
Tidigare i veckan samtidigt som vi var på Fiskeshopen
köpte lite utelivs saker i from av vildmarksyxa och tändstål.
Insåg att jag troligen kommer behöva en fälstspade
med vad det lider och det hade Biltema för 99:- fast dock
i Borås. Hoppas dock att de kan beställa hem en åt mig så
vi slipper åka flera mil efter en.
 
Nu kan vi snart flytta hemifrån och bo i skogen
jag och frun om det skulle knipa. Denna kroppen är tyvärr
inte gjord för att sova under bar himmel men korta stunder
kanman väl få njuta lite tycker jag......
 
- Ha ett redigt skitfiske -
 
 

Kommentera inlägget här :