Betesfisk eller inte ?

 
 
Satt och funderade på hur länge sen man
använde sig av levande betesfisk när man metade.
 
Var kanske tur att jag inte tänkte göra det för
tydligen förklarade Jordbruksverket detta som
djurplågeri och förbjöd det 2011.
 
Inget man alls tänkte på i ungdomens dagar.
Känns ganska förståndigt men jag vill ändå
göra ett försök med betesfisk fast död sådan.
 
Kanske kan man locka till sig gös och abborre
om inte jigg eller annat funkar. Men som 
kockarna Werner och Werner alltid brukade säga
" Det går likabra med daggmask " eller va de inte så?
 
För dig som vill veta lite mer
kan läsa om hur man agnar här: Tackel
 
Nä  jag ändå har er på tråden skulle jag vilja fråga
hur många av er som skulle vilja att jag har en tävling?
Ska först se om intresset finns sen får jag se vad för
slags pris. Lämna gärna feedback 
 
-Ha ett redigt skitfiske-

Kommentera inlägget här :