Vad gör man ?

 
 
När suget efter fiske tar överhand men man är inte
riktigt sugen på att sitta i en snödriva och fiska?
 
Jag läser mycket.
Läser  deckare men även fiskeböcker.
Min absoluta favorit är Hans Lidman och jag försöker komma över så
många böcker jag kan med honom.
 
I dagsläget finns det endast 3 stycken i hyllan men jag hoppas kunna
utöka med flera. Om ni klickar på namnet så flyttas du över till hans alla
fantastiska boksamling.
 
Han skriver om både jakt och fiske från svunnen tid och han gör
det med sån inlevelse och passion att man har svårt för att släppa boken
ifrån sig. Det känns som man sitter vid sidan om honom när han 
hukar sig vid något tjärn eller bäck. Om du kommer över hans  böcker så tveka
inte att köpa dom.
 
Min favorit är "Gäddan som alltid högg" från 1964 så den kan jag varmt
rekommendera
 
En annan författare jag söker är Arne Broman.
Har inte läst något av han tidigare men jag kommer att leta efter
hans böcker med vad det lider.....
 
- Ha ett redigt skitfiske - 

Kommentera inlägget här :