Det gör mig en smula förbannad...

 
 
När man ser andra fiskare som kastar ner sina fångster
i en hink eller på isen när dom pimplar. Är inte det djurplågeri
om något ? Avliva direkt så slipper dom sprattla runt tills dom dör.
 
Förstår mig inte på sånt. Sådant borde jordbruksverket bry sig om mer
än om de simmar i en hink eller sätts levande på kroken.
 
Något mer som stör mig tro?
Ja faktiskt men det är mitt probleminte andras.
Avundas de som får upp krokodiler till abborrar och gäddor.
Dom finns säkert i våra vatten men man verkar bara nå dom
med båt känns det som.
 
Då uppstår nästa fråga...
Orkar jag fixa till våran båt eller ska jag sälja den och överlåta
renoveringen till någon annan ?
Det som avskräcker mig är inte jobbet utan kroppen.
Trasig rygg och skakiga ben är ingen bra kombination för
en gammal gubbe som mig själv.
 
Den har potential att bli en riktigt snygg båt efter lite slipning
och ny färg tror jag. Motor finns och även åror.
Jobbigast är väl att sätta fast relingen igen och få den att fastna.
 
Någon som är sugen ?
 
- Ha ett redigt skitfiske -

Kommentera inlägget här :