Min Bucketlist !

 
 
På min lista finns det massa saker som jag haft
på min-att-göra-lista. Saker som jag länge velat prova på.
 
  • Fiska Makrill - Alltid varit en önskan att få sitta en heldag i en båt en solig dag och fiska efter makrill. Fylla en hink med vackra randiga säkert välsmakande fisk vore uppskattat.
  • Fiska i Göta Älv - Tänk att kunna sitta i en båt  som far fram och tillbaka längs älven där det simmar stora ädelfiskar.
  • Fiska Havsöring - 1:a April startar fisket på kusten och et har ofta kliat i händerna men har aldrig blivit av tyvärr. 
Sen ju mer jag tänker på det så vill jag nog jaga personliga rekord.
Alltid roligt att vilja förbättra saker man inte varit så kunnig på och jag har blivit
mer och mer ivrigare att vilja lära mig nya saker på äldre dagar.
 
Så nu är jag inte ENDAST ute efter Abborrar utan nu vill/önskar jag att
kunna stoltsera med stora bestar av alla olika slag.
Drömmen vore att slå sig in i 10-kilos klubben.
 
Vad som aldrig kommner att hamna på min lista är
faktiskt:
 
  • Trollingfiske - Ingen önskan alls att sitta i en båt och stirra på spötoppen i timmar och hoppas. Vill hellre sitta sitta i timmar och se ett flöta guppa runt på ytan med spö i händerna.
  • Flugfiske - Aldrig sett tjusningen i det och sen efter nästan 17-års som bilmontör så skulle inte min rygg, utslitna axlar kunna uthärda mer än 5 minuter med allt viftande som krävs. Sen ska flugan flyta på ytan på ytan några minuter innan samma procedur skall upprepas igen.
Tack men NEJ TACK!
 
Detta året ska inte bli förväntningarnas år utan förhoppningarnas.
Jag hoppas att kunna få en guidad tur på älven och stifta ny bekantskap som endast önskar ett gott humör så det ser jag fram emot.
 
Måste medge att efter att ha bloggat i 17 år sen startat denna bloggen så
fick jag mig en tankeställare när hustrun ställde frågan:
- Detta måste väl vara roligare att blogga om ?
Minns inte mitt svar men ju mer jag tänker efter så känns det mer bekvämare att prata om ett brinnande intresse än att bara klaga på min  fysiska och mentala
hälsa.
 
 - Ha ett redigt skitfiske - 
 

Kommentarer :

#1: Karin

Trolling som är det bästa jag vet.... och du... du behöver
inte glo på spötoppen, du känner när det hugger :-)

Svar: Hahaha.. men när man trollar sitter oftast spöet i en hållare. ;o)Tur man är olika i tycke och smak. :)
fritidsfiskaren.blogg.se

skriven

Kommentera inlägget här :